torsdag 21 juli 2011

Virkad matta




Den här mattan virkade jag i vintras. Det var ett kul pyssel som gick snabbt. Dessutom hittade jag på eget mönster så jag slapp sitta med näsan i någon invecklad beskrivning (mitt tålamod med mönster är inte det bästa). Jag testade efterhand hur mycket jag måste öka för att mattan skulle ligga platt mot golvet och inte bli skålformad. Materialet har jag hittat på en loppis i Jakobstad .

Blommorna plockade jag på mammas och pappas sommarstuga igår. Det är tydligen mommo som planterat dom en gång i tiden, men nu har dom spridit sig lite var stans.

Den gamla loppisramen har fortfarande inte fått någon bild i sig. Jag är på något sätt så förtjust i bakgrundspapperet och klistermärket att det fått vara...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mattan e fin!Och hyllan/blombordet e ju jättesnärtigt!!Vill passa på och anmärka lite på tidigare inlägg-gardinerna passar som de skulle va gjorda.Sen kan jag hälsa att ja me ha plockat bär i dag, men hallon.Finns massor! Jeanette

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Tack :)! Vi har varit på villan i helgen och jag kom hem med lite hjortron :)! Det är också mums!