fredag 9 december 2011

Denimgardiner med tygtryck



I mitt bildarkiv hittade jag bilder på dessa gardiner som jag sydde till förra julen. Det var ett beställningsarbete, så därför har jag tyvärr inga bilder på hur det ser ut när gardinerna hänger i fönstret.

Det är två gardinkappor av denimtyg (jeanstyg). Jag har använt tygets avigsida som rätsida för jag tyckte bättre om den ljusa färgen och så syns det svarta trycket bättre. Jag har använt bokstavs-schabloner och stämplar till bilderna. Till streckkoden använde jag både textilfärg och textiltusch (maskerade med målartejp). 

På gardinen med vitt tryck sydde jag dessutom fast två knytband på varsin sida om trycket som dekoration.

4 kommentarer:

Annika sa...

är schablonerna och stämplarna du använt där också från Panduro kanske? vet att jag frågat dig tidigare och de du hade använt då var därifrån. har sökt i Vasa bl.a. på Sinooperi men inte hittat. vill ha!!

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Jo, dom är köpta på Panduro... Kanske du kommer hit och pysslar någon dag eller så lånar du av mig om det är något speciellt du vill ha? Det är väl sånt vi mammalediga ska syssla med på dagarna ;)!?!

Annika sa...

ja det skulle ju va jättekul!!:)) har nog en grej som jag skulle vilja stämpla men då jag inte vet riktigt hur jag ska bete mig.. kunde behövas tips från coachen!;)
snabb jag är på att svara förresten....:/ kom nämligen på nu då jag såg ditt senaste inlägg med "brandpåsarna" att jag frågade dig här om stämplarna men glömde kolla vad du svarat. och innan jag luskade ut var det här inlägget fanns då jag skulle söka upp det, men tur du är organiserad och hade kategoriserat det under "sy"! underlättade för mig!:D

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Erbjudandet står nog kvar även om det "tog länge att svara". Jag använder själv ofta sökfunktionen i bloggen när jag ska hitta bland mina gamla inlägg, men kategorierna hjälper ju också förstås :)!