torsdag 1 mars 2012

Uggla




I senaste numret av tidningen 101 Idéer hade de gjort enkla fina kuddar/mjukisfigurer av vitt tyg och textiltusch. Jag tyckte det blev så fint att jag testade en egen variant med en uggla. Snabbt och enkelt - ett pyssel helt i min smak!

Jag tog ett vitt stadigare tyg som jag hade hemma, ritade upp en uggla på fri hand med blyerts och ritade sedan med svart textiltusch. Sedan klippte jag runt kanterna med ordentlig sömsmån. Färgen fixerade jag med strykjärn och sedan sydde jag ihop rätsida mot rätsida. Längst ner lämnade jag en öppning för att svänga tyget och fylla med vadd från en dyna som inte används mer. Till sist sydde jag ihop hålet för hand och så var det klart.

4 kommentarer:

Elena sa...

Oj, den blev jättefin! Ugglor är dessutom helt fantastiskt fina så där annars också.

Annika sa...

jättefin! vad inspirerad jag blir, sån vill jag också göra!

En silverkantad vardag sa...

Va fin! Blir riktigt inspirerad av själv testa :)

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Kul att bli inspirerad och inspirera vidare :)!