torsdag 22 november 2012

En stad växer fram







Nu inför jul är det mest hemliga pyssel på gång. Dottern är så liten ännu, så hennes julklapp vågar jag kanske visa här på bloggen innan jul. 

Jag har sågat till några reglar som lämnat över från renoveringen till mindre klossar. Sedan har jag målat på fri hand med pensel och hobbyfärg olika husfasader. Till sist ett lager matt lack så att färgen håller bättre. 

Jag har faktiskt gjort några hus till sedan jag tog dessa foton, för det var så kul att måla. Kanske det slutar med en hel by eller stad. Kul att bara måla på utan att på förhand bestämma hur slutresultatet ska se ut och inte vara så noga med raka linjer eller perfekt symmetri. Om inte dottern vill leka med klossarna så kan jag ha dem som dekoration, tänkte jag. 

2 kommentarer:

Annika sa...

å ännu mera made by Jenny att imponeras av!! jättefint!!

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Tack :)!