lördag 2 februari 2013

Lektält












Idag har vi haft invigning av lillans nya lektält. Vårt vardagsrumsbord fungerar som stomme till kojan eller lektältet. Jag har använt mig av tygrester som jag redan hade hemma och resultatet blev riktigt lyckat. 

Taket är sytt av ett plastat tyg. Det vita tyget är ett grovt tyg som lämnat över när jag klädde om soffor för många år sedan. Det mönstrade tyget inne i kojan är en gardin som funnits i min farmors och farfars hus. Detaljerna har jag ritat med textiltusch.

Projektet blev lite onödigt invecklat p.g.a. att bordets kanter är böjda, att tygbitarna inte var tillräckligt stora, att jag gjorde ett par tankefel i början och så vidare... Jag tänkte också göra något åt takets kanter som står rakt ut, men vi var så ivriga att börja leka idag så kanske det lämnar så här. 

3 kommentarer:

Annika L. sa...

nice! det där huset måste vi komma och kika närmare på nån dag! :)

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Tack och kul att ni kom hit :)!

Anonym sa...

oj, vilken fin idé. Tror jag ska kolla vad jag har för tyg hemma... Kanske det blir att sy tält efter mina dynprojekt

Hälsningar Maria, Ekenäs