måndag 27 maj 2013

Färga handdukar, del 2



Vita handdukar och badlakan är så fina, men ganska snabbt börjar de se smådaskiga ut tycker jag. Nu har jag gjort en favorit i repris och färgat handdukar i tvättmaskinen och denna gång blev de gula. Jag passade samtidigt på att slänga med ett linne och en t-shirt i färgbadet. 

HÄR kan ni läsa om förra gången jag färgade handdukar. Då hade jag två färgförpackningar och skulle gärna haft tre. Den här gången var det tvärtom. Jag tror nästan två förpackningar skulle ha räckt istället för tre som jag hade. 

4 kommentarer:

Familjen Autio sa...

Det där har jag tänkt testa länge på en skjorttunika med en envis fläck. Nu ska jag minsann ta tag i det!

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Jo, man glömmer lätt att det ofta går att förändra textilier som man inte är nöjd med. Enligt förpackningen är det inte sagt att specifika fläckar försvinner med färgen, men jag tycker absolut att det är värt att försöka!

Linnéa sa...

Det blev fint. Du har rätt att vitt är fint när det är vitt och endast då.
Trevlig helg.

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Tack och trevlig helg till dig också!