tisdag 11 juni 2013

Sommarstället






Det har blivit en liten spontan bloggpaus här och det beror inte på brist av pyssel att visa. Sommaren bjuder helt enkelt på så mycket trevligt program och då lämnar bilderna lätt oredigerade i kameran. 

Jag har faktiskt inte lärt mig blogga via sufplatta eller telefon ännu, men känner att det skulle vara dags att ta itu med den saken snart. Här kommer i alla fall några suddiga bilder som är fotade med vår iPad.

Bilderna är tagna från svärföräldrarnas sommarstuga. Eller egentligen från deras bastubyggnad där vi får husera fritt. Inredningen består av en salig blandning av mina gamla arvegodsmöbler, svärföräldrarnas saker och fina hemmabyggen, loppisfynd och en och annan barnpryl. Perfekt! Här har vi varit hela helgen. En Ikearesa har jag också hunnit med under bloggpausen. 

Det lär bli sämre väder denna vecka så nu ska jag väl få tid att knåpa ihop fler inlägg. Jag vill bl.a. visa några planscher jag tryckt upp och tänker sälja.   

HÄR kan ni titta på fler inlägg från sommarstället (bl.a. från svärföräldrarnas huvudbyggnad och ett litet gästkrypin där vi tidigare huserade). 

3 kommentarer:

Elena sa...

Hej! Svarar på din overlock-fråga här, så att du säkert ser den :) Jag har inte hunnit använda min overlock så mycket, men hittills har jag varit supernöjd med den! Den är en lite simplare modell men att överkasta kanter duger den utmärkt till, den har också andra funktioner. Lätt och smidig att jobba med och det blir snyggt slutresultat! Rekommenderar som investering, med andra ord.

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Tack ska du ha! Det skulle nog vara roligt att ha en overlock, men inte så lätt att veta vilken modell man ska satsa på.

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Jätte fin sommarställe och vackra bilder :)