fredag 8 november 2013

Nytt garn


Det är länge sedan jag gett nåt livstecken här på bloggen, men det betyder bara att jag har så fullt upp med att pyssla. Snart ska jag ta paus och börja fotografera allt jag gjort och lägga upp lite bilder. Jag märker att det börjar synas ganska mycket jul både på Internet och i butikerna nu, så snart kan jag nog också börja visa julpyssel på bloggen. 

Det här inlägget är förresten mitt första försök att blogga från mobilen, så jag hoppas det ska funka smidigt. Bilden föreställer mitt nya stickprojekt. Jag hittade ett zebragarn som såg så roligt ut att jag måste testa att sticka något av det. Jag har börjat i nedre kanten av en kjol åt lilltjejen och sen får jag se hur långt tålamodet räcker, det vill säga om jag stannar i midjan eller fortsätter uppåt mot en tunika/klänning.

Inga kommentarer: