torsdag 5 februari 2015

Tavelvägg






Mitt i huset har jag skapat en tavelvägg. Temat är familjen och färgskalan svartvit. Ramarna är både gamla och nya, med och utan passepartout och olika storlek och tjocklek för att få lite variation. För att slippa spika så många spikar (sällan lyckas man ju få alla på rätt plats heller) så fick det bli två tavellister i olika längd.

Förvaringsboxarna är ett tidigare pyssel som jag dekorerat med kontaktplast och papper. Trädet är ett loppisfynd (Iittala). Blockljusen är ledljus med batteri och timerfunktion, vilket är världens bästa uppfinning tycker jag. Med barn och katt i huset är jag lite rädd att ha levande ljus. Dessutom är jag ganska glömsk och kommer sällan på att tända och släcka ljus. 

Bordet är designat av Alvar Aalto och är så tjusigt tycker jag. Det har vi fått låna av svärmor, som inte hade användning för bordet och tyckte att det skulle passa bra in i vårt hus.  Marmorvasen har jag fått av mamma. Hon hade sparat en del marmorprylar sedan förra trendvågen och nu har de fått flytta in här. Tack, tack mor och svärmor :)! Vi har över lag fått väldigt mycket hjälp av våra familjer och det är så tacksamt när man har små barn och ska renovera, flytta och lära sig ta hand om ett egnahemshus.  

Inga kommentarer: