söndag 12 april 2015

Ampel






Ända sedan jag tog ner julstjärnan från vardagsrumsfönstret har jag haft planer på att göra en ampel. Björkstammen ovanför fönstret är en perfekt plats att hänga en blomampel på. Jag hittade många fina beskrivningar på nätet och det skulle vara ett roligt pyssel att göra tänkte jag. Men, men, men. Ibland är det svårt att komma igång med vissa projekt. Ibland råkar man hitta en färdig ampel för en euro på loppis. Då köper man den och satsar på något annat pyssel i stället. Så blev det denna gång. 

Blomman fick jag av en vän i våras när hon delade sin planta vid omplanteringen. Tyvärr har jag redan glömt namnet på blomman, men den har tagit sig bra och vuxit massor redan. Nu börjar det också klia i mina odlarfingrar. I helgen har jag börjat gräva upp vår gräsmatta i hopp om att kunna odla lite grönsaker i sommar.

Inga kommentarer: